1947 Pontiac Streamliner

Januari 2019

Fick bygga om infästningen till Panhardstaget då det blev för trångt för stötdämparen. Mycket skit som ska få plats..... Jag använde bladfjäderfästet som infästning för staget. Återvinning är ju inne nu!

Som sagt mycket skit blir det som ska samsas på ett litet område.

I andra änden av Panhardstaget sitter ramfästet med sin bussning.

Övre stötdämparfästen på plats.

 

 

Efter moget övervägande blev det en liten C-notch i ramen för att mjölka ut dom där sista ynka men nog så viktiga centimetrarna. Jag boxade ramen med förstärkningsplåtar på insidan.

 

Piniongvinkeln ändrade sig endast 0,3 grader från lägsta till högsta punkt i fjädringsrörelsen.

Fästplattor till luftbälgarna som ska svetsas på översidan av bakaxeln.

Bälgarna löst monterade i tänkt åkhöjd. Dessa Airlift Dominator 2600 bälgar har en design ride height mellan 152mm- 228mm så Panhard staget är monterat horisontellt vid en bälghöjd av 155mm.

 

Stötdämparna är aningen för långa så nya behöver inhandlas som inte bottnar när man lägger ned bilen i backen.

Ser ut att bli jävligt lågt i arslet vilket är meningen med hela projektet.....

 

Del 5