1940 Oldsmobile 90 Custom Cruiser Club Coupe

Start

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

 

 

Januari 2018

Har bestämt mig för att montera luftbälgar även fram & insåg snart att det behövdes en del chassie & golv modifikationer.

 

Diffklumpen begränsas av skuffgolvet så här behövs en del arbete.

Kardantunneln behöver höjas då kardanen tar i.

Ramkrysset behöver höjas.

Nya golvförstärkningar med högre krum tillverkades.

Svetsade på plats.

Ramkrysset höjt & färdigsvetsat.

Lite färg.

Gamla kardantunneln bortkapad.

Ny högre tunnel på plats.

C-notch med förstärkningar på över & insidan av ramen.

Andra sidan.

Höjd kardantunnel målad & Tectylad.

Bakbälgar av fabrikatet Slam Specialties SS-6 med tillhörande distanser.

Frambälgar Slam SS-6 med distanser. Original spiralfjädrar är inte bultade i överkant på dessa bilar utan sitter på plats med utvändiga styrningar så jag använder samma lösning här därav det något udda utseendet på distanserna. Jag använder fästöronen på distanserna för att säkra anrättningen på plats med bultar så bälgarna inte kan rotera med slangbrott som följd.

Frambälgar på plats.

Ventilblock med 8 st magnetventiler.

Fick skaffa en Viair 444C kompressor till då jag nu använder en större lufttank.

5 gallon tank med dubbla kompressorer.

Inredningen börjar falla på plats igen & jag har även ljudisolerat golvet ytterligare.

Piporna i cementgolvet.

 

 

 

 

Fortsättning följer....