Tidigare  byggen

40 Plymouth

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

                         

Grenröret läckte på 40'an & byte av flänspackning vid avgasröret hjälpte inte så jag skruvade av skiten för att titta närmare. Grenrör & insug är bultade i varandra via 4 bult i förvärmnings kammaren & där var 3 bultar avdragna varvid packningen inte höll tätt. Här såg jag min chans att splitta grenröret & få ut dubbla blås från tre cylindrar vardera. Hjälper både ljud & andning...

Jag körde upp ett hål på undersidan av grenröret där insuget är skruvat med 4 bultar & tillverkade en 10 mm platta med samma bultdelning & svetsade dit ett rör.

En plåt svetsades sedan i grenröret som en mellanvägg (divider plate) för att skärma av dom tre högra cylindrarna på bilden. Sedan skruvas hela härligheten ihop med dom 4 bultarna & med nya packningar bör det hålla tätt.

Efter lite färg ser allt bättre ut. Motorn är målad i original silverfärg & grenröret är blästrat & ingnidet med spissvärta.... Röda jättehorn is the shit & låter gör dom också...

Wolves....!!!

Lite sänkningsprylar tillverkade. C-notch av bakramen är ett måste om man vill taildragga med stil men fodrar även en 4-länk upphängning istället för originalets bladfjädrar. Främre stötdämparfästet sitter original i övre länkarmen vilket är mindre bra så nya fästen monterade i ramen är på G. Vit torped är klassiskt 50-60'tals Kustom så det får det bli...

Ute i regnet med original bakljus återmonterade & även ett par kofångarhorn med avgasutsläpp.

 

 

 

Del 3